21.10.13

Een dag uit mijn Browse History 18 oktober 2013

Het gebeurt me zelden dat ik de tablet openklap en vervolgens niet struin door het wereldwijde web vol curiositeiten. Vandaag ging ik weer op pad - zonder eindbestemming - en begon waar ik vaak begin: mijn inbox.

Ik kreeg een mail van Jeroen V.. Hij attendeerde mij op interessante twee lezingen hier in Londen van de 
Constume Society en evenenementen van het UAL. Ik ga kijken. Wat doet Jeroen nu? Voordat ik hem terug mail om te bedanken bezocht ik ter voorbereiding zijn facebook profiel. Ik lees dat hij inmiddels Head Of Faculty Business Engineering is aan de Academie TIS Delft, maar ik lees ook iets over Infinite Variety, dat hij in 2010 oprichtte. What is it?

http://www.i-am-infinite.com/


"
Infinite Variety is more a concept than a company. It is formed around the idea that the combination of people, talent and ideas offers endless variety, and an infinite number of possibilities. We are not a network, nor are we a project-organisation. We are enhancers of the human spirit; stimulating life in its most energetic and creative form. (...) Therefore our focus is on finding and combining (y)our ideas with (y)our talents and energy."  

Okey, laat ik eens kijken wat hij dan heeft gecreëerd. Het projecten 'Antoine' valt op, een wasmiddel voor mannen met een mannelijk parfum. Leuk, maar.....heeft hij het ontwikkeld? Is het serieus of een marketing truc? Ik kan het product niet traceren, behalve dat ik het persbericht op meerdere sites tegen kom, maar zonder vermelding van de maker noch waar het (nog) te koop is. Maar het is/was een steengoed idee. 

Op de 'About' page, herken ik enkele namen van 'The People of Infinite Variety'. Tijdens mijn opleiding interviewde ik namelijk Jeroen en drie van zijn vrienden voor een groepsinterview over het wel en wee van mannen en hun modegevoel (terug te lezen elders op deze blog).

Wat zouden Dirk of Eddy nu doen? Ik google Dirk Schmidt en zijn LinkedIn leert mij dat hij op zoek is naar een nieuwe uitdaging als projectleider. Via Jeroen zijn facebook zoek ik Dirk nog een keer. De voyeur komt in mij naar boven - dat is tenslotte de lol van facebook wat mogelijk maakt anoniem een kijkje te nemen in iemands private leven. Dirk heeft een mooie profielfoto geüpload, leidend tot commentaar van zijn aanhangers: "Je lijkt wel een pop". "Ja", antwoord de profiel eigenaar "dit staat in Madame Tussauds, lijkt goed he ;)". Zelf spot en hutspot, ik houd ervan. 
Veel van zijn posts zijn links naar mannenzaken in het nieuws. Ik klik door naar het bericht "Geniale wraak op een aso kledingmerk" want zie dat het over A&F gaat. Ik kom terecht op een voor mij onbekend nieuwsforum, JOOP.nl, waar ik het filmpje bekijk: 

http://www.JOOP.nl 


Wat is JOOP? 
JOOP staat voor Jou Online Opinie Pagina, gelieerd aan de VARA, met vooraanstaande opinie leiders en academici. Interessant! Ik blijf hangen.

In de kolom rechts valt mijn oog op een discussie rondom "Zwarte Piet - zwart of niet" ..... boring..... en klik daarentegen op een clip over en Nederlander die nooit, maar dan ook nooit meer naar Amerika reist door een nare ervaring aan de douane (ik dacht: dit vind mijn vriend wel interessant, die kan zich hier vast in herkennen als Amerika hater en douane irriteur). Mmmm...niet echt een geweldig verhaal, met een slecht sprekende Hollander met meer Uhms in z'n verhaal dan woorden. Zou JOOP ook over mode reppen? De zoekterm levert de koppen op '
Zo breng je mode aan de man' en 'Zo duurzaam is mode'. Ik kies de eerste (mode valt bij JOOP.nl in de categorie 'Lekker'). Er wordt melding gemaakt van een gelanceerde fashion film - een fashion editorial in (slow)motion dat de traditionele mode reportage en campagnes in bladen vervangt - gemaakt door het blad L'offical Hommes Paris. Maar liefst 5 minuten duurt dit gestileerde clipje met skaters in pak en mannequins in lingerie...maar ik denk niet dat ze er iets mee verkocht hebben. De mannenmode is niet goed te zien in tegenstelling tot de mooie lingerie, en ik heb geen idee om welke merken het ging. 

http://www.whatdesigncando.nl




Ok. Mail gestuurd naar Jeroen, en terug naar de orde van de dag: een artikel schrijven over het congres van afgelopen woensdag hier in Londen, The Modern Magazine, georganiseerd door Jeremy Leslie. Maar ik moest eerst nog van mezelf een mail sturen naar The Gentlewoman, omdat ik eind redactrice Penny Martin fantastisch vond tijdens dit symposium, en mijn voet tussen de deur probeer te krijgen bij dit blad gecreëerd door Nederlands succesvolste bladenmakers Jop van Bennekom en Gert Jonkers. Even Job en Gert googlen, want hoe zat het ook alweer....aha, resultaat Job en Gert die geïnterviewd worden door - hoe kan het ook anders - Jeremy Leslie (dezelfde man die het congres van afgelopen woensdag organiseerde) tijdens 'What Design Can Do'...hey, daar had ik het met iemand over. Blijkbaar heb ik een geniaal congres in Nederland gemist. Jammer, maar lang leve het net. Ik kan vast e.e.a. terug zien: 


En nu aan het werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten